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Seeing the Light through the Trees: How Treebanks Can Advance the Education of Classical Languages

Toon Van Hal, Alek Keersmakers

Résumé


Résumé. — Cette contribution explore les possibilités d’utilisation des treebanks dans l’apprentissage et l’enseignement des langues classiques. Après une brève introduction sur ce que sont les treebanks, l’article passe en revue les applications dans les domaines de la grammaire, du vocabulaire, des cours intensifs et de l’envi­ronnement de lecture, en accordant une attention particulière à l’initiative Pedalion (KU Leuven).

Abstract. — This contribution explores the possibilities of using treebanks in learning and teaching classical languages. After a brief introduction of what treebanks are, the paper surveys applications in the areas of grammar, vocabulary, intensive courses, and reading environment, with particular attention paid to the KU Leuven-based Pedalion initiative.

Toon VAN HAL
KU Leuven
Onderzoeksgroep Comparatieve, Historische en Toegepaste Taalkunde
toon.vanhal@kuleuven.be

Alek KEERSMAEKERS
KU Leuven
Onderzoeksgroep Kwantitatieve Lexicologie en Variatielinguïstiek (QLVL)
alek.keersmaekers@kuleuven.be


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